...
Plutonowy
Może ktoś bardziej oświecony ode mnie napisac z jakich tematów jest to pipipi...... koło ;> bo z tego co mi wiadomo to od elastyczności do optimum są pogłoski ze bez użytecznośći a co do optimum tez sa zdania podzielone czy wszystkie trzy tematy z optimum czy tylko pierwszy;>? HELP !!!
Offline
Plutonowy
1 koszty marginalne i ilosc (podane)- obliczyc wielkosc produkcji dla danej ceny i zyst
2 zrobic rysunek z optimum (AFC I AC podane) dorysowac MC i AVc i obliczyc zysk
3 co sie stanie w sklepie rowerowym gdy
a tansze dostwy sprzetu
b zmniejsza sie płace
(graficznie)
4 omowic elastycznosc dochodowa popytu na papierosy
a) od 0- 2o lat
b 20- 40 lat
5 obliczyc elastycznosc łukowa
6 co sie stanie z efektem veblena gdy cena bedzie minimalna
7 podane sa funkcje popytu i podazy. obliczyc podatek. co sie stanie gdy podatek spoadnie o 10% na kg i jak to wpłynie na budzet panstwa
Offline
Plutonowy
nie robić paniki to wcale nie pomaga!
Offline
Plutonowy
w jakich działach gospodarki działa konkurencja monopolistyczna, obliczyc
cene eliminacji oraz cene narzutu dla przedsiebiostwa TC=10+50Q
tu chyba jest bład bo na moje oko przerabiamy oligopol to chyba oligopolistyczna
Offline
Kapral
zna ktoś jakies przykłady konkurencji oligopolistycznej? i po kiego grzyba w drugim podana jest jeszcze elastyczność? jeśli nie trzeba obliczyć narzutu?
Offline
Łatwo i przyjemnie o barierach
Słowo bariera rynkowa określa, w strategii zarządzania firmą, przeszkodę utrudniającą bądź rozruch firmy konkurencyjnej (bariery wejścia na rynek), bądź opuszczenie rynku przez firmę (bariery opuszczenia rynku). Bariery stawia się w ramach walki firm o przewagę konkurencyjną na rynku. Barierę rynkową stanowi zazwyczaj wysoki kapitał, ale mogą to być również specyficzne umiejętności.
Bariery wejścia na rynek
Bariery wejścia mają na celu utrudnienie konkurentowi wejścia na rynek. Przykłady barier wejścia na rynek:
- ekonomia skali: wymagająca dużych nakładów inwestycyjnych w celu uzyskania konkurencyjnych kosztów produkcji;
- wyróżniony produkt: klienci są wierni określonej marce, bądź dostawcy towarów;
- wymóg kapitałowy: wysokie koszty związane z utworzeniem firmy - budynki, budowa zaufania klientów, wizerunek firmy;
- koszty zmiany: wysokie koszty związane np. ze zmiana dostawcy;
- kanały dystrybucji: brak sieci dystrybutorów na rynku;
- komponenty, surowce: ich brak;
- brak doświadczenia i umiejętności;
- istniejace rabaty;
- patenty;
- koncentracja na wybranym segmencie rynku;
Bariery wyjścia z rynku
Bariery wyjścia z rynku często stanowią przeszkodę w uzyskaniu rentowności firmy w długim okresie czasu. Uniemożliwiają one zmianę strategii firmy w przypadku dekoniunktury. Z sytuacją taką spotykamy się w przemyśle stoczniowy, hutnictwie, a ostatnio w przemyśle lotniczym. Bariery te możemy podzielić na: ekonomiczne, socjo - polityczne i emocjonalne (firma zamiast przerwać nierentowną produkcję, kontynuuje ją nadal).
Przykłady barier wyjścia z rynku:
- konieczność redukcji dużych inwestycji;
- uzyskany prestiż, marka firmy;
- dobre zarządzanie;
- interwencje rządowe;
- presja związkowa;
- dostawcy, klienci, dystrybutorzy;
- patenty;
- koszty podzielone, które będą musiały być poniesione przez inny produkt lub rynek;
Analiza strategiczna firmy powinna jasno definiować związane z firmą bariery rynkowe.
Ostatnio edytowany przez jarek (2008-06-03 15:25:56)
Offline
Plutonowy
Śfffffffffffffffffffffffietnie ;(
Offline