#1 2008-04-20 14:40:11

Karolcia

Starszy szeregowy

Zarejestrowany: 2007-11-20
Posty: 25
Punktów :   

PYTANIA NA KOłO

Takie pytania miała II grupa:

Jedno zadanie otwarte:
- zadanie dotyczace sieci hoteli które zamykaja swoja działalnosc
poza sezonem i trzeba wyjaśnić dlateczego tak sie dzieje

Kilkanaście pytań testowych wielokrotnego wyboru:
- system wspomagania decyzji to...
-dzienniki statystyczne to źródła...
-badania marketingowej maja charakter....
-rynek odziezy to .... ( i tu trzeba było wybrac spośród stosunków
pomiedzy samymy producentami, producentali a klientali czy też samymi klientami)
- nawykowe zachowania nabywców to... ( podobno dobrą odpowiedzią jest
"niski angaż w zakup " i "słaba znajomość marek produktów")
- rynek to... ( to dotyczy twierdzen odnosnie pewników co dyktował)
-mapa percepcji to...
-badania marketingowe służą...
-co powininen zrobić producent jeżeli chce maksymalizować swoje przychody (trzeba było podać jakie działanie martketingowe musi podjąć)
-rozciąganie rynku to...
-były podane kolejne etapy podejmowania dacyzji przez nabywce i trzeba było napisać ze jest to właśnie ten proces
-jakie informacje zawiera "baza danych" w systemie wspomagania decyzji (w kiążce system nazywał sie 'decyzji' ale na zajęciach dyktował 'informacji')



To nie jest wszystko chyba tylko to co pamiętali:) a i pisali na sali wykładowej a on chodził i pilnował:/

Offline

 

#2 2008-04-20 21:54:34

dracon

Administrator

2368182
Zarejestrowany: 2007-11-19
Posty: 62
Punktów :   

Re: PYTANIA NA KOłO

heh... bedzie sie dzialo

Trzymal ktos w ogole ksiazke od tego przedmiotu w rece ?


"To finish first, first you have to finish"
- Juan Manuel Fangio
http://liga.simracing.pl/sls_commerc/images/footers/01_468.png

Offline

 

#3 2008-04-21 18:39:27

thomas

Starszy sierżant

Zarejestrowany: 2007-11-25
Posty: 160
Punktów :   

Re: PYTANIA NA KOłO

Może ktoś napisać jakie tematy z książki Podstawy Marketingu J. Altkorna są do opracowania?!


http://www.thecrew.pl/docTour/logocrew.jpg
Nigdy nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem www.thecrew.pl

Offline

 

#4 2008-04-21 21:42:39

rybka88niunia

Plutonowy

Skąd: Kalisz/Wrocław
Zarejestrowany: 2007-11-19
Posty: 119
Punktów :   

Re: PYTANIA NA KOłO

no właśnie mógłby ktoś się zlitować? jak już sam znajdzie;)

Offline

 

#5 2008-04-22 00:00:10

Bad Boys ;)

Kapral

Zarejestrowany: 2007-11-22
Posty: 63
Punktów :   

Re: PYTANIA NA KOłO

wszystkie po kolei drogi Tomaszu, także radze Ci zabieraj sie już do nauki

Offline

 

#6 2008-04-22 22:32:05

jarek

Administrator

Zarejestrowany: 2007-11-21
Posty: 57
Punktów :   

Re: PYTANIA NA KOłO

Prezencik Predzej wysłałem na poczte ale jakoś jeszce nie doszło... Pozdrawiam


Tylko poprawne odowiedzi!

1. Czy o rynku możemy mówić gdy:
a) Podmiot rynku jest świadomy celu
c)  Reakcja rynku ma wartość dla podmioty rynku
d)  wartości kreowane na rynku są subiektywnie definiowane(…)

2. Dysonans po zakupowy:
e) stosunek negatywny

3. Mapa percepcji służy:
b)pozycjonowanie produktu

4) Rozciąganie rynku służy:
a) 
b)
c)
d)
e)
f)

5. Jeśli produkt znajduje się w polu „gwiazdy” oznacza to, że:
c) trzeba inwestować jeśli chce się utrzymać pozycje

6. Rynek odzieżowy to kategoria rynku obejmująca (…):
b) sprzedawcami a nabywcami odzieży, (…)

7. Uzupełnij:
a) Analiza SWOT polega na określeniu SŁABYCH STRON i MOCNYCH.
b) Ujawnianie rozmiarów SPRZEDAŻY przez SPRZEDAWCÓW oraz ZAKUPÓW przez NABYWCÓW to podstawowe czynności składające się na treść stosunków WYMIENNYCH stanowiących podstawę rynku.
c) RYNEK DOCELOWY to wybrana przez firmę grupa nabywców o podobnych cechach, której potrzeby (…)
d) PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI obejmuje uświadomienie potrzeby rozpoznania sposobów zaspokojenia potrzeby, ocenę alternatyw wyboru (…)
e) Przedsiębiorstwa które chcą maksymalizować swój udział w rynku wybierają DZIAŁANIE SKONCERTROWANE (nie jestem pewien)
f) Roczniki statystyczne i czasopisma należą do źródeł ZEWNĘTRZNIE WTÓRNE (tez nie jestem pewien)

8. Podsystem wspomagania decyzji to:
a) metody i techniki opisujące
(?)

9. Pozycjonowanie to strategia polegająca na:
e) budowanie przewagi konkurencyjnej przez dokonywanie zmian pozycji (…) w umysłach nabywców

10. Badania marketingowe poznawcze to:
b) zbieranie informacji pomocnych w definiowaniu problemu i stawianiu hipotez

11. Nawykowe zachowania nabywców występują wówczas gdy: (i dalej to już jest odp.)
CZAS PODJĘCIA DECYZJI JEST KRÓTKI, A DECYZJA ŁATWA. KONSUMENT KIERUJE SIĘ DOŚWIADCZENIEM.

12. Zarząd luksusowych hoteli Four Seasons woli zamknąć hotele poza sezonem niż obniżyć cenę (wyjaśnij dlaczego)
Odp. W skrócie chodzi chodzi o paradoks Weblena, elastyczność niecenowa(chyba), Segment(nie wiem co to jest)

13. Macierz (my tego zadania nie będziemy robić, II grupie kazał to skreślić)

14. Elastyczność wyliczyć – z haczykiem (ponoć II grupa nie miała niczego do liczenia)

15. Proces kształtowania strategii marketingowej firmy: (to wiecie jak)

Ostatnio edytowany przez jarek (2008-04-23 20:51:56)

Offline

 

#7 2008-04-22 23:02:01

rybka88niunia

Plutonowy

Skąd: Kalisz/Wrocław
Zarejestrowany: 2007-11-19
Posty: 119
Punktów :   

Re: PYTANIA NA KOłO

a jakby ktos chciał się uczyć jednak to z kotlera rozdziały (te które znalazłam):
3.2
3.3
3.3.1
3.3.4
3.3.5
3.5.1
3.5.3
3.6.3
3.6.5
3.6.6
4.2
4.3
6.3-6.5.3
6.6-6.6.5
8.2
8.3.3
9.2
rozdział 10 raczej cały!

Offline

 

#8 2008-04-22 23:22:53

rybka88niunia

Plutonowy

Skąd: Kalisz/Wrocław
Zarejestrowany: 2007-11-19
Posty: 119
Punktów :   

Re: PYTANIA NA KOłO

Aha i w zeszłym roku był ten sam test więc jakoś sie wybitnie nie wysilił:P A w zad.14 była elastyczność wartości:/

Offline

 

#9 2008-04-23 19:47:27

thomas

Starszy sierżant

Zarejestrowany: 2007-11-25
Posty: 160
Punktów :   

Re: PYTANIA NA KOłO

To jaka jest właściwa odp na pytanie numer 12. ?! Bo..


http://www.thecrew.pl/docTour/logocrew.jpg
Nigdy nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem www.thecrew.pl

Offline

 

#10 2008-04-23 20:23:25

binho

Szeregowy

Skąd: Wschowa/Leszno/Wrocław
Zarejestrowany: 2007-12-05
Posty: 19
Punktów :   

Re: PYTANIA NA KOłO

Odpowiedź do zadania 7 f jest w porzo

Ma ktoś pomył na to rozciąganie rynku...?

Offline

 

#11 2008-04-23 20:45:52

thomas

Starszy sierżant

Zarejestrowany: 2007-11-25
Posty: 160
Punktów :   

Re: PYTANIA NA KOłO

Znamy dwie najważniejsze metody przedłużania cyklu życia produktu: rozciąganie rynku oraz rozszerzanie produktu.

Rozciąganiem rynku może być:

    * Zwiększanie częstotliwości użycia;
    * Nowe zastosowania produktu;
    * Pozyskiwanie nowych użytkowników produktu.

Rozszerzaniem produktu może być:

    * Zmiany w opakowaniu, jakości i serwisie;
    * Różnicowanie oferty (kolory, odmiany, rozmiary);
    * Dodawanie nowych jednostek do linii produktu.


http://www.thecrew.pl/docTour/logocrew.jpg
Nigdy nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem www.thecrew.pl

Offline

 

#12 2008-04-23 20:47:11

jarek

Administrator

Zarejestrowany: 2007-11-21
Posty: 57
Punktów :   

Re: PYTANIA NA KOłO

Zadania 13, 14, 15 grupa II ich nie miała.

Offline

 

#13 2008-04-23 20:49:33

jarek

Administrator

Zarejestrowany: 2007-11-21
Posty: 57
Punktów :   

Re: PYTANIA NA KOłO

Co do zadania 4 "Rozciąganie rynku" nalezy zaznaczyć wszystkie odpowiedzi!!!

Ostatnio edytowany przez jarek (2008-04-23 20:50:17)

Offline

 

#14 2008-04-23 21:01:22

rybka88niunia

Plutonowy

Skąd: Kalisz/Wrocław
Zarejestrowany: 2007-11-19
Posty: 119
Punktów :   

Re: PYTANIA NA KOłO

aha a w zad 12 jest efekt snoba tak jak jest w odpowiedzi to oznacza że im droższe i mniej osób to ma tym lepsze dla tej elitarnej grupy ludzi. Bo jaki snob by chciał przyjechać do hotelu jak tam pospólstwo bywa?

Offline

 

#15 2008-04-23 21:42:01

Marek

Starszy sierżant

2431954
Skąd: Wrocław / Bolesławiec
Zarejestrowany: 2007-11-19
Posty: 167
Punktów :   

Re: PYTANIA NA KOłO

jaka burzliwa dyskusja no więc co do zadania 12 to hotele Four Seasons są to hotele luksusowe (mają 5 gwiazdek zazwyczaj zlokalizowane przy plaży) także nie można obniżyć ceny ze względu na to iż są to dobra luksusowe i zapewne właściciel chce aby tak były ich usługi postrzegane nadal. Obniżanie ceny oznaczało by przejście hotelu do niższej klasy i na wakacje w nim stać by było większą liczbę osób. No i jeszcze się trochę zagłębiłem i hotele są zlokalizowane na całym świecie (Europa, Azja, Afryka, Ameryka) także mogą sobie pozwolić na zamknięcie


http://images34.fotosik.pl/158/99b36408ef2f37e8.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.arabistyka.pun.pl www.naszainwazja.pun.pl www.krajobrazowicze.pun.pl www.pika-forum.pun.pl www.ridersi.pun.pl