...
Takie pytania miała II grupa:
Jedno zadanie otwarte:
- zadanie dotyczace sieci hoteli które zamykaja swoja działalnosc
poza sezonem i trzeba wyjaśnić dlateczego tak sie dzieje
Kilkanaście pytań testowych wielokrotnego wyboru:
- system wspomagania decyzji to...
-dzienniki statystyczne to źródła...
-badania marketingowej maja charakter....
-rynek odziezy to .... ( i tu trzeba było wybrac spośród stosunków
pomiedzy samymy producentami, producentali a klientali czy też samymi klientami)
- nawykowe zachowania nabywców to... ( podobno dobrą odpowiedzią jest
"niski angaż w zakup " i "słaba znajomość marek produktów")
- rynek to... ( to dotyczy twierdzen odnosnie pewników co dyktował)
-mapa percepcji to...
-badania marketingowe służą...
-co powininen zrobić producent jeżeli chce maksymalizować swoje przychody (trzeba było podać jakie działanie martketingowe musi podjąć)
-rozciąganie rynku to...
-były podane kolejne etapy podejmowania dacyzji przez nabywce i trzeba było napisać ze jest to właśnie ten proces
-jakie informacje zawiera "baza danych" w systemie wspomagania decyzji (w kiążce system nazywał sie 'decyzji' ale na zajęciach dyktował 'informacji')
To nie jest wszystko chyba tylko to co pamiętali:) a i pisali na sali wykładowej a on chodził i pilnował:/
Offline
Może ktoś napisać jakie tematy z książki Podstawy Marketingu J. Altkorna są do opracowania?!
Offline
Plutonowy
no właśnie mógłby ktoś się zlitować? jak już sam znajdzie;)
Offline
Kapral
wszystkie po kolei drogi Tomaszu, także radze Ci zabieraj sie już do nauki
Offline
Prezencik Predzej wysłałem na poczte ale jakoś jeszce nie doszło... Pozdrawiam
Tylko poprawne odowiedzi!
1. Czy o rynku możemy mówić gdy:
a) Podmiot rynku jest świadomy celu
c) Reakcja rynku ma wartość dla podmioty rynku
d) wartości kreowane na rynku są subiektywnie definiowane(…)
2. Dysonans po zakupowy:
e) stosunek negatywny
3. Mapa percepcji służy:
b)pozycjonowanie produktu
4) Rozciąganie rynku służy:
a)
b)
c)
d)
e)
f)
5. Jeśli produkt znajduje się w polu „gwiazdy” oznacza to, że:
c) trzeba inwestować jeśli chce się utrzymać pozycje
6. Rynek odzieżowy to kategoria rynku obejmująca (…):
b) sprzedawcami a nabywcami odzieży, (…)
7. Uzupełnij:
a) Analiza SWOT polega na określeniu SŁABYCH STRON i MOCNYCH.
b) Ujawnianie rozmiarów SPRZEDAŻY przez SPRZEDAWCÓW oraz ZAKUPÓW przez NABYWCÓW to podstawowe czynności składające się na treść stosunków WYMIENNYCH stanowiących podstawę rynku.
c) RYNEK DOCELOWY to wybrana przez firmę grupa nabywców o podobnych cechach, której potrzeby (…)
d) PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI obejmuje uświadomienie potrzeby rozpoznania sposobów zaspokojenia potrzeby, ocenę alternatyw wyboru (…)
e) Przedsiębiorstwa które chcą maksymalizować swój udział w rynku wybierają DZIAŁANIE SKONCERTROWANE (nie jestem pewien)
f) Roczniki statystyczne i czasopisma należą do źródeł ZEWNĘTRZNIE WTÓRNE (tez nie jestem pewien)
8. Podsystem wspomagania decyzji to:
a) metody i techniki opisujące
(?)
9. Pozycjonowanie to strategia polegająca na:
e) budowanie przewagi konkurencyjnej przez dokonywanie zmian pozycji (…) w umysłach nabywców
10. Badania marketingowe poznawcze to:
b) zbieranie informacji pomocnych w definiowaniu problemu i stawianiu hipotez
11. Nawykowe zachowania nabywców występują wówczas gdy: (i dalej to już jest odp.)
CZAS PODJĘCIA DECYZJI JEST KRÓTKI, A DECYZJA ŁATWA. KONSUMENT KIERUJE SIĘ DOŚWIADCZENIEM.
12. Zarząd luksusowych hoteli Four Seasons woli zamknąć hotele poza sezonem niż obniżyć cenę (wyjaśnij dlaczego)
Odp. W skrócie chodzi chodzi o paradoks Weblena, elastyczność niecenowa(chyba), Segment(nie wiem co to jest)
13. Macierz (my tego zadania nie będziemy robić, II grupie kazał to skreślić)
14. Elastyczność wyliczyć – z haczykiem (ponoć II grupa nie miała niczego do liczenia)
15. Proces kształtowania strategii marketingowej firmy: (to wiecie jak)
Ostatnio edytowany przez jarek (2008-04-23 20:51:56)
Offline
Plutonowy
a jakby ktos chciał się uczyć jednak to z kotlera rozdziały (te które znalazłam):
3.2
3.3
3.3.1
3.3.4
3.3.5
3.5.1
3.5.3
3.6.3
3.6.5
3.6.6
4.2
4.3
6.3-6.5.3
6.6-6.6.5
8.2
8.3.3
9.2
rozdział 10 raczej cały!
Offline
Plutonowy
Aha i w zeszłym roku był ten sam test więc jakoś sie wybitnie nie wysilił:P A w zad.14 była elastyczność wartości:/
Offline
To jaka jest właściwa odp na pytanie numer 12. ?! Bo..
Offline
Znamy dwie najważniejsze metody przedłużania cyklu życia produktu: rozciąganie rynku oraz rozszerzanie produktu.
Rozciąganiem rynku może być:
* Zwiększanie częstotliwości użycia;
* Nowe zastosowania produktu;
* Pozyskiwanie nowych użytkowników produktu.
Rozszerzaniem produktu może być:
* Zmiany w opakowaniu, jakości i serwisie;
* Różnicowanie oferty (kolory, odmiany, rozmiary);
* Dodawanie nowych jednostek do linii produktu.
Offline
Plutonowy
aha a w zad 12 jest efekt snoba tak jak jest w odpowiedzi to oznacza że im droższe i mniej osób to ma tym lepsze dla tej elitarnej grupy ludzi. Bo jaki snob by chciał przyjechać do hotelu jak tam pospólstwo bywa?
Offline
jaka burzliwa dyskusja no więc co do zadania 12 to hotele Four Seasons są to hotele luksusowe (mają 5 gwiazdek zazwyczaj zlokalizowane przy plaży) także nie można obniżyć ceny ze względu na to iż są to dobra luksusowe i zapewne właściciel chce aby tak były ich usługi postrzegane nadal. Obniżanie ceny oznaczało by przejście hotelu do niższej klasy i na wakacje w nim stać by było większą liczbę osób. No i jeszcze się trochę zagłębiłem i hotele są zlokalizowane na całym świecie (Europa, Azja, Afryka, Ameryka) także mogą sobie pozwolić na zamknięcie
Offline